PROTOCOLS DE DETECCIÓ I D'ACTUACIÓ
PROTOCOL
de DETECCIÓ i
ACTUACIÓ
en la DISLÈXIA.
ÀMBIT
EDUCATIU
Publicat
pel
Departament
d’Ensenyament de
la
Generalitat de Catalunya.
Elaborat
pel
Col·legi
de Logopedes de Catalunya – CL
PRODISCAT
És un protocol de
Detecció i Actuació en la Dislèxia en l’àmbit educatiu.
Aquests
protocols tenen com a objectiu poder observar i detectar precoçment
els nens que presenten dificultats en l’aprenentatge de la llengua
escrita de cara a poder intervenir-hi també al més aviat possible
tant per redreçar l’aprenentatge com, si es tracta d’alumnes més
grans, per oferir els suports necessaris per assegurar el seu progrés
tant acadèmic com emocional.
El
protocol va adreçat als mestres i professors perquè són els
professionals que millor poden observar i detectar els problemes en
l’aprenentatge, en general, i donar el suport de forma adequada en
la llengua escrita.
Aquests
protocols estan classificats segons l’etapa d’escolarització. Us
facilitem els links per cadascun d’ells:
•
Etapa
Infantil (finals de P5):
•
Etapa
de Primària (Cicle Inicial - 1r i 2n):
•
Etapa
de Primària (Cicle Mitjà - 3r i 4t):
•
Etapa
de Primària (Cicle Superior - 5è i 6è):
•
Etapa
d’Educació Secundària Obligatòria (ESO):
PRODISLEX
PROTOCOLS
DE DETECCIÓ I ACTUACIÓ DE DISLÈXIA
PRODISLEX
són protocols de detecció i actuació de dislèxia que han estat
elaborats per un equip de professionals amb la col.laboració de
DISFAM i de la UIB, així com amb la supervisió de professors i
professionals de la Direcció General d'innovació i Formació del
Professorat. Aquesta eina de treball té com a objectiu la detecció
precoç, i propocionar estratègies per a conseguir l'èxit d'aquest
tipus d'alumnat, així com accedir a l'aprenentatge en igualtat de
condicions.
Documents:INFANTIL
PRIMÀRIA (1r CICLE)
PRIMÀRIA (2n CICLE)
PRIMÀRIA (3r CICLE)
SECUNDÀRIA (1r CICLE)
SECUNDÀRIA (2n CICLE)
BATXILLERAT
FP (GRAU MEDI)
FP (GRAU SUPERIOR)
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada