dijous, 13 de desembre del 2012

LA ROBA


VOCABULARI DE  LA ROBA

 APREN VOCABULARI JUGANT

A L'HIVERN FA MOLT DE FRED. VESTEIX LA NINA

SEGUEIX PRACTICANT EL VOCABULARI DE LA ROBA


dilluns, 10 de desembre del 2012

LES RUTINES

CADA MATÍ COMENÇAM LES NOSTRES TASQUES AMB TOT UNA SÈRIE DE RUTINES:

BON DIA

ELS DIES DE LA SETMANA SÓN 7:

 

ELS MESOS DE L'ANY

 

http://chiscos.net/repolim/lim/mesos2/mesos.html

 

 

dissabte, 8 de desembre del 2012

El peix Irisat

El conte ens permet treballar a Educació Infantil el valor de SABER COMPARTIR, així com el treball de la competència lingüística.


IMATGES PART DEL COS

EN AQUEST ENLLAÇ PODEM TROBAR MOLTES TAGETES DE VOCABULARI PER ANAR TREBALLANT NOU VOCABULARI

L’ESFORÇ

PILAR A LA CATEDRAL

Emotiu vídeo recomanat per MIQUEL PASCUAL DÍAZ on es veuen uns castellers pujant les escales de la Catedral de Girona demostrant que, malgrat les dificultats, cal tornar-se a aixecar i seguir lluitant fins el final.
Una lliçó per superar les dificultats. Molt recomanable per treballar a l'aula.



EN JOAN PETIT

 
PER SEGUIR PRACTICANT LES PARTS DEL COS HEM APRÈS AQUESTA CANÇÓ.
"EN JOAN PETIT"
 L'HEM TROBADA MOLT DIVERTIDA I ENTRETENGUDA. 
ESPERAM QUE VOS AGRADI !!!!!!

FELICITACIÓ DE NADAL


 



 A l'Aula d'Acollida hem treballat les tradicions en aquest temps tan especial i volem dessitjar-vos: BON NADAL amb aquest conjunt dimatges animades.














PER TREBALLAR EL VOCABULARI DEL NADAL JUGA AMB LES PARAULES:

  






:

SI VOLS SABER COM ES CELEBRA EL NADAL CLICA EL VÍDEO:


VOLS ESCOLTAR UN CONTE DE NADAL.

 HEM APRÈS MOLTES PARAULES REFERIDES AL NADAL. 

CLICA L'ENLLAÇ I HO VEURÀS:


Acceptació de les diferències

Un video molt interessant, guanyador d'un oscar, per treballar a l'aula el tema de L'ACCEPTACIÓ DE LES DIFERÈNCIES

LLEGIR DIARIS A CASA. Guia per a famílies


Llegir diaris a casa. Guia per a famílies, publicada al desembre del 2011, inaugura la sèrie dirigida a famílies de les Publicaciones Mediascopio.

Aquesta guia preten sensibilitzar les famílies sobre la importància de la lectura de la prensa dins l'àmbit familiar com a medi perquè els més joves de la casa desenvolupin les seves capacitats cognitives, fortaleixin un esperit crític basat en la reflexió ética sobre l'actualitat i puguin accedir a la alfabetització mediàtica.


A la primera part del document es refelxiona sobre el que la aprensa i la seva lectura en família pot aportar a l'educació de la infància i l'adolescència. A la segona, s'ofereix als progenitors una sèrie d'informacions bàsiques sobre els medis de comunicació impressos i en la tercera es suggereixen activitats senzilles per poder fer amb els més joves amb l'objectiu de compartir amb l'escola l'apasionant tasca d'educar.

Per accedir a la guia entrau al següent enllaç:
http://web.educastur.princast.es/proyectos/abareque/web/images/stories/articulos/privada/consejeria7/periodico_casa.pdf

JUGA AMB LES PARTS DEL COS

SI  VOLS PRACTICAR EL VOCABULARI DEL COS CLICA LA IMATGE:


Les vocals es diverteixen

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

VOCABULARI bàsic PICTOGRÀFIC

amb dificultat ortogràfica

Maria Valenzuela Góngora ens proposa una biblioteca de paraules, classificades per funció gramatical i per temes, convertides en imatges relacionades amb el seu significat i que pretenen ajudar a la millora de l'ortografia de l'alumne.
Nosaltres hem agafat aquesta idea, però han estat els mateixos alumnes que han elaborat les paraules amb pictogrames. Així com s'anava treballant al llarg del curs, la regla ortogràfica pertinent, s'anava elaborant aquest petit diccionari pictogràfic.

Les paraules es plastificaven i s'expossaven a classe. A part, es realitzaven altres activitats:
  • Elaborar frases amb cada paraula o amb més d'una en la mateixa frase.
  • Incloure les paraules treballades al dictat.
  • Treballar amb elles el gènere i el nombre.
  • Ordenar-les alfabèticament.
En aquestes activitats el record immediat, gràcies a la memòria visual, de la làmina farà que escrigui bé la paraula, i una vegada fixada, no haurà de recordar-se de la làmina per no cometre faltes d'ortografia.

Aquesta activitat la varen posar en pràctica amb els alumnes de 3r de primària, amb la col.laboració de les tutores. La valoració va ser positiva, i animen a que es treballi l'ortografia d'aquesta forma perquè realment l'eficàcia està provada i per als alumn@s és moltíssim més motivador.

Vos presentem algunes de les paraules que varen elaborar els alumnes.
 
 

10 consells per motivar la lectura


La motivació per a la lectura és una assignatura difícil en els nostres dies, ja que els mitjans audiovisuals han guanyat un terreny que anteriorment era el seu feu, resulta difícil competir contra dibuixos animats i encara més contra videojocs interactius. Per aquest motiu la lectura ha de ser promoguda i no tan sosl a l'escola sinó també a casa, ja que com tots sabem els nens copien els models que veuen a la seva casa.
Aquí exposem una sèrie de consells que considerem clau:

  1. Deixar al nen que triï les seves lectures en funció dels seus interessos i inquietuds (sempre que el nivell de la lectura sigui semblant al seu). Llegir periòdics esportius és una bona activitat si motiva al nostre fill i ho hem de potenciar si és del seu interès, encara que hem de potenciar altres tipus de lectures, ja siguin referents a altres temes d'interès com a animals, jocs, premsa, etc.
  2. Establir moments de lectura conjunta, podem aprofitar el cap de setmana per dedicar una estona per posar-nos a llegir tots en el saló.
  3. Llegir-li contes o històries, encara que ja els pugui llegir per si mateix, nosaltres li podem donar més vida i il·lusionar la seva lectura.
  4. Exercir de model, si nosaltres llegim ells llegeixen.
  5. Visitar periodicament la biblioteca del nostre municipi, aprofitar-ho per llegir, buscar llibres noves publicacions que siguin del nostre interès.
  6. Participar en activitats d'animació a la lectura de la nostra ciutat, lectures de contes per exemple.
  7. Una altra forma de motivar resulta establir un termometre de lectura en algun lloc visible de la casa, on cada un anota els llibres que ha llegit. Encara que convé tenir clar que malgrat que llegir molt és bó, també convé assegurar que entenen el que llegeixen.
  8. Facilitar-li lectures amb informació d'aspectes propers a ell/ella, de vegades podem trobar llegendes sobre llocs de la nostra ciutat. Així mateix, especialment quan són petits resulta fàcil escriure petites narracions en les quals siguin els protagonistes, potser és la millor manera de motivar-los.
  9. Una altra manera de llegir resulta aprofitar les noves tecnologies, especialment la recerca per internet i les enciclopèdies informatitzades, aquests mitjans tenen l'avantatge de tenir el suport audiovisual i solen ser més motivadores i enriquidores ja que permeten de forma més clara la interacció, al mateix temps que podem ensenyar als nostres fills a discriminar la informació rellevant d'aquella que no la és.
  10. Qui sap potser escrivint un blog conjuntament sobre els llibres que llegim a casa ...

Aquí us deixo un video, creiem que resulta molt clar i clau per potenciar la lectura des de casa:
 

HOLA ESTIU, A LA FI HAS ARRIBAT!!!

Aquí teniu el Lind up que va gravar la nostra escola a final de curs de l'any passat.  Feia molta, molta calor i els nins ja es preparaven per donar la benvinguda a l'estiu i a les vacances!!!! 
 
ESPERO QUE EL DISFRUTEU TANT COM NOSALTRES.
 
 
 

TIPUS DE LLETRES

En aquesta pàgina trobareu diferents tipus de fonts que resulten molt útils per a Educació Infantil i per a Primer Cicle de Primària: lletra puntejada, lligada, en pauta....
La descàrrega és gratuïta i senzilla.


http://www.angelfire.com/alt/fmoren17/letras
 

COM CREAR UNA ANIMACIÓ AMB ELS NINS

LA PRIMAVERA és una animació que vàrem fer amb els alumnes de 2n de Primària de la nostra companya Victòria.
La realitzàrem d'una manera molt senzilla i amb eines tan bàsiques com són els programes de Microsoft PAINT (és un programa de dibuix i de tractament d'imatges) i WINDOWS LIVE MOVIE MAKER (és un programa de creació de vídeos).
Primer vàrem crear les imatges amb el PAINT i després les vàrem muntar amb el WINDOWS LIVE MOVIE MAKER.  I finalment transformàrem la nostra animació al WINDOWS MEDIA PLAYER
 
 

divendres, 7 de desembre del 2012

LA DIFICULTAT EN L'APRENENTATGE DE LES MATEMÀTIQUES


La dificultat en l’aprenentatge de les matemàtiques o discalculia  és una dificultat d’aprenentatge específica (DEA) en matemàtiques.  Es tracta de dificultats relacionades amb l’aprenentatge i la utilització dels nombres i  amb la comprensió i la realització de càlculs matemàtics. Afecta a un percentatge de la població infantil al voltant del 3-6% i es pot diagnosticar entre 6 i els 8 anys de manera precisa.  El diagnòstic pot ser complicat ja que se sol confondre amb el TDA-H i amb la falta de motivació i d’interès cap a les matemàtiques.

No existeix una única forma del trastorn i les dificultats que es presenten són molt variables segons la persona i també depenen del moment i de l’edat.  En general podem observar diferents símptomes però els que habitualment observem a les aules són: []dificultats freqüents amb els nombres, confusió dels signes ( +, -, > < =...), inversió de nombres, comptar amb els dits, lentitud en el càlcul mental, dificultats d’orientació espacial, la lateralitat, el temps, dificultats per recordar conceptes, les taules de multiplicar, seqüències i seriacions....

El tractament de les dificultats d’aprenentatge de les matemàtiques passa per una reestructuració cognitiva en les habilitats matemàtiques per part d’un especialista.  Consisteix fonamentalment en l’ensenyament d’estratègies cognitives que els facilitin el càlcul mental i la percepció i raonament visuals.  D’altra banda a l’escola hem d’adaptar els aprenentatges matemàtics a les capacitats de cada alumne i utilitzar canals adequats de recepció de la informació.  I avui dia comptem amb un canal de gran valor que són les TAC.

Així que per a l’aprenentatge de les matemàtiques dels nins amb dificultats resulta molt recomanable la utilització d’activitats com les que proposam a continuació.  Per ells resulta més motivador i gratificant ja que aprenen amb un mitjà que és habitual a la seva vida, com és l’ordinador o la tablet.  A més com que les activitats tenen diferents nivells de dificultat i de complexitat no els crea cap angoixa ja que cada un va al seu ritme.  D’altra banda resulten més efectives per assolir conceptes ja que la correcció és automàtica, al moment.  Tot d’una veuen l’errada i tenen la possibilitat d’autocorregir-se.

Espero que us sigui d’ajuda.

diumenge, 2 de desembre del 2012

Presentació

SALUTACIONS !!!

Som na Puri, na Marga i na Xisca; mestres de l'Equip de Suport del CEIP Pare Bartomeu Pou d'Algaida.

Aquest bloc és el resultat de la realització del curs CREACIÓ DE BLOCS EDUCATIUS AMB BLOGGER, a través de l'entorn de la formació del professorat a distància.
9/12/2012

Dessitgem que aquest bloc sigui un espai per
COMPARTIR, INNOVAR, CONSTRUIR, APRENDRE, ...



 


Cada persona és singular, única.

Cada alumn@ és, doncs, singular i únic@.